Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

01 Julai 2018

Wajib Baca : Ketua Menteri Melaka Undang Ketua Syiah Malaysia - Abu Leman

Ketua Menteri Melaka Undang Ketua Syiah Malaysia - Abu Leman

Harap jangan sampai fahaman wahabi Syiah liberal dll berkembang di negara kita.

Semua pihak wajib menghalang dengan hujah ilmu dan tidak memberi sokongan kepada ajaran yang ditolak majoriti ulama Malaysia ini..



Ketua Menteri Melaka Undang Ketua Syiah Malaysia


Belum reda lagi isu Ketua Menteri Melaka yang dikatakan menganut fahaman Syiah, timbul lagi satu isu kini beliau memberi penghargaan yang besar terhadap fahaman yang difatwakan sesat itu apabila memberi jemputan rasmi sempena perayaan Hari Raya Aidilfitri oleh Kerajaan Negeri Melaka.

Sebelum ini Mufti Melaka, Datuk Abdul Halim Tawil berkata, Ketua Menteri Melaka yang baharu, Adly Zahari berpegang kepada Ahli Sunnah Wal Jamaah dan laporan yang tular dalam media sosial yang mengaitkannya dengan ajaran Syiah adalah tidak benar.

Namun setelah melihat gambar yang dimuat naik sendiri oleh Ketua Syiah Malaysia, Mohd Kamil Zuhairi Abdul Aziz  di akaun facebook peribadinya, rata-rata netizen menjadi keliru semula akan fahaman yang dianuti oleh Ketua Menteri Melaka ini.

Seperti yang diketahui umum, ajaran syiah mengamalkan konsep 'taqiyah' yang bermaksud berpura-pura. Fahaman syiah membenarkan amalan berpura-pura dan kita sama sekali tidak akan tahu apa isi hati seseorang jika mereka mengamalkan ajaran seperti ini.

Adakah Adly seorang syiah? Di hadapan mufti Melaka beliau mengaku sebagai ahli sunnah. Tetapi tindakan dan kecenderungan beliau pula menunjukkan sebaliknya.











Sent from my iPhone

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate