Pengikut Blog Panglima

31 Mac 2010

Edisi Merapu Mabuk dan Meroyan PKR PAS DAP



untungnya jadi pembangkang... dapat fitnah sana fitnah sini

ruginya jadi orang kerajaan,kena pertahan sana pertahan sini


otak pembangkang senang lenang tak payah fikir apa apa

otak orang kerajaan kena fikir semua benda.

makin lama dahi makin cerah,
fikirkan masalah demi masalah

malam malam tidur pun lewat
sampai tak ada masa nak berseronok berjoget atau 'meliwat'


kesian orang kerajaan.untungnya jadi pihak pembangkang


utusan pun sama..

tak pandai buat fitnah ke ?

tirulah harakah baru betul.



tu pun harakah tak famous2 jugak.

ingatkan cerita sensasi boleh tarik pembeli



tapi sayang tak ada orang tertarik pun nak beli

kalau tengok nak buat bungkus nasi pun tak tergamak sebab buruk sangat.



harakah dah jadi suara lim kit siang.

roket ada ke siar kenyataan korang ?

suara keadilan ada ke siar kenyataan orang pas ?

harakah je yang baik hati tapi sampai kena tipu free.


mari kita ketawakan sikit....hahahaha



orang pas ni senang ditipu. kelentong sikit baca ayat sikit tentu kena tipu

sampai gobala dan nga kor ming pun nak baca ayat jugak.

sebab diorang tahu kalau nak kelentong orang pas
kena pandai baca surah 'awra'

hahahaha


Gobala lagi pengikut setia Anwar.
ayat' wamakaruwamakarallaah' diwar war


hari ni pembangang serang speaker di dewan rakyat.
memang diorang sangat biadap.


bertalu talu hujah untuk kaitkan speaker dengan pilih bulu

sampai lim kit siang yang telor lidah pun berapi api merapu


cakap melayu macam baru satu minggu duduk di tanah melayu

tu baru betul cina jenis cintakan bahasa melayu


sampai nak berbahas pun macam merapu mabuk kena arak

sorang lagi ada di perak, khayal masih jadi speaker dewan rakyat.


yang seorang lagi spesis melayu tu dah senyap
lepas kena 'tulah' dekat istana tuanku raja perak.

barangkali dia baru tahu daulat sultan tu adalah daulat kepada Allah.

kalau Allah dah bagi daulat, siapa lagi berani marah ?


siapa tak marah tengok 'manusia' jenis lagi teruk dari binatang ini ?

sampai sanggup derhaka pada raja sesuka hati.


kalau aku jadi raja dah lama aku usir keluar negeri.

berambussssssssss korang dari negara malaysia.


pergi cari negara lebih baik dari malaysia.

kalau korang jumpa.

tentu korang akan jumpa negeri yang bebas segalanya
homoseks rumah urut menipu dan segala yang mengarut

jika itu pilihan maka jangan tunggu lagi...

pergilah sebelum kamu diarahkan pergi !!!

30 Mac 2010

Edisi Kehancuran Pakatan Rosak : Hampir 1000 ahli PKR keluar parti dalam sehari !!!

PKR MAKIN HANCUR





Berita Pertama : Seramai 217 ahli PKR telah umum keluar parti http://utusan.com.my


Berita Kedua : Seramai 700 ahli PKR juga telah umum keluar parti http://utusan.com.my


Jumlah keluar : 917 ahli KESEMUANYA


Fakta menarik : Majoriti bangsa India




Apa sudah jadi Brother Anwar ? Ingat MP sahaja keluar parti , sekarang ahli ahli pun ikut sama.


Maknanya : PKR akan tenggelam tidak lama lagi. Hanya menunggu masa kes liwat selesai dibicarakan.


ANWAR AKAN LARI ?

Tidak mustahil Bro Anwar akan lari keluar negara.

Buktinya ?


Suara Keadilan m/s 4 edisi 19-26 Jan 2010 telah menyiarkan dakwaan ( entah betul ke tidak ) bahawa beberapa tokoh yang menghadiri Persidangan tahunan ke-7 Yayasan Al Quds secara terbuka menggesa Anwar supaya terus meninggalkan Malaysia kerana beliau tidak akan mendapat pengadilan yang saksama di mahkamah negara ini.

Antara tokoh yang didakwa mengeluarkan pandangan tersebut ialah Mufti Besar Bosnia Dr Mustafa Seric, Dr Jamal Barzinji dan Maulana Ehsan yang mengetuai majlis Kehakiman Islam di Aftika Selatan.

Kenyataan di atas dikeluarkan sebelum perbicaraan kes liwat bermula di Mahkamah Januari lepas.

Adakah Anwar akan lari ? kita tunggu dan lihat. Apa kata Hakim tahan saja pasport Brother Anwar sebelum dia lari ?



PROMOSI BLOG

Ini ada sedikit promosi, blog bahasa Inggeris bernama http://wayangkulitmoden.blogspot.com

Kita perlu berusaha untuk mewujudkan lebih banyak lagi blog seumpama ini..

Jika ada yang pandai bahasa Cina dan India, mereka boleh bina blog bahasa tersebut untuk meluaskan lagi penerangan di alam siber tentang isu isu di negara kita.

Harap jika ada blog menarik boleh sms atau emailkan kepada saya untuk dipromosikan. Semua bantuan ini TANPA KOS tersembunyi melainkan demi untuk meninggikan imej Alif Ba Ta.

29 Mac 2010

Edisi Petang : Detik Hitam Dunia Islam Berterusan Apabila Nik Aziz kekal menjadi Mursyidul Am


Isu Mursyidul Am PAS hangat seketika. Namun ia terjawab apabila Utusan Malaysia mengesahkan bahawa Nik Aziz kekal sebagai Mursyidul Am PAS untuk lima tahun lagi.

Berita klik sini http://utusan.com.my/


Persoalannya :

1. Adakah tidak ada calon lain lagi untuk menggantikan Nik Aziz ?

2. Adakah PAS tidak berani menukar Nik Aziz ?

3. Adakah ini tindakan terdesak Haji Hadi selepas ditekan Geng Erdogan ?

4. Adakah ia juga usaha untuk menguburkan reputasi PAS dengan mengekalkan Nik Aziz ?

5. Atau adakah ini juga satu cara 'menderitakan' Nik Aziz secara tidak langsung agar terus menjadi sasaran kecaman musuh PAS ?



Bagi saya mudah sahaja, Nik Aziz adalah proksi golongan tertentu dan selagi dia masih boleh bergerak / sihat / hidup maka ia akan menjadi 'Penyelamat' mereka untuk keuntungan politik yang disasarkan.

Nampak gayanya PAS seolah olah menggali kubur sendiri dengan mengekalkan Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS walaupun ada tok guru pondok Kelantan sifatkan Nik Aziz adalah seorang Mudhollil Am ( penyesat umum ) di Malaysia selama ini.

Mungkin juga mereka merasakan Kelantan pasti akan kalah jika Nik Aziz digugurkan jawatan walhal mereka lupa ALLAH yang menentukan samada PAS akan kalah atau menang di Kelantan bukan Nik Aziz.

Jangan sampai mereka terlupa bahawa Nik Aziz tidak ada kuasa bahkan ALLAH yang Maha Kuasa lagi Maha Menentukan segala-galanya.

Kita perlu menyembah ALLAH bukan meletakkan faktor kemenangan ke atas individu tertentu yang sudah uzur serta tua dan agak nyanyuk menjadi pemimpin. Apatah lagi sebagai pemimpin dalam bab agama.

Tersilap bab dunia tidak mengapa kerana kerosakannya tidak seberapa. Tetapi kerosakan bab agama boleh memudaratkan kita di akhirat sana.


[MASJID.jpg]

Bagi saya, pemilihan Nik Aziz untuk 5 tahun lagi sebagai Mursyidul Am adalah titik hitam di dunia Islam. Islam akan semakin rosak dengan fatwa karut dan songsang oleh Nik Aziz Nik Mat ini.


Ini cuma pendapat saya, anda ???


26 Mac 2010

Edisi Gempar : Gambar Azmin 'serang' Zulkifli Nordin di Parlimen



Rupa-rupanya selepas pendedahan oleh Zulkifli Nordin berkenaan tawaran lumayan untuk menfitnah Najib dan Rosmah, teman rapat dan mesra Anwar di atas telah menyerang Zulkifli Nordin.

Rupa-rupanya Azmin Ali tidak dapat mengawal kemarahnnya sehingga terpaksa 'menyerang' Zulkifli yang nampak begitu bersahaja berdepan dengannya.

Si Mohsin dilihat gelakkan si Azmin ketika dia sedang berdepan dengan Zulkifli. Tentu di fikiran Mohsin si Azmin tidak dapat menerima realiti yang dibongkarkan oleh Yb Zul di Parlimen.


Saksikan sendiri dan berikan apa yang anda ingin komen pada gambar ini

Edisi Diraja : 5 sebab Nik Aziz patut letak jawatan gagal selesaikan krisis Istana Kelantan !!!


MB Kelantan patut letak jawatan kerana :

1. Gagal menjalankan tugas dengan baik untuk menguruskan krisis yang berlaku

2. Gagal menguruskan isu membabitkan rawatan Sultan Ismail di Singapura yang tertunggak lebih sejuta

3. Gagal menyediakan ruang untuk kedua pihak bersemuka selesai masalah yang timbul

4. Gagal mengenalpasti punca masalah yang timbul

5. Gagal menjadi perantara yang boleh menghalang sebarang salah guna kuasa sehingga bekas SU Kerajaan Negeri telah ditahan polis kerana mengisytiharkan perlucutan jawatan Pemangku Raja Kelantan http://utusan.com.my



Maka atas dasar itu pihak PAS perlu mendesak Nik Aziz meletak jawatan dengan segera sebelum krisis menjadi semakin sulit dan sukar diselesaikan.


Dalam hal ini Pemangku Raja Kelantan perlu diberikan sokongan sehingga Majlis Perajaan memutuskan pengganti yang baru sebagai Sultan Kelatan.


NONE

Daulat Tuanku !!!

Edisi Bodoh : Sivarasa persoalkan keluluusan KPN buat apa ?

Banyak isu dicipta sekarang selepas 'bom nuklear' diledakkan oleh Zahrain Hashim dan Zulkifli Nordin.

Gabungan dua Zek ini telah memberi impak yang besar kepada politik Malaysia khasnya PKR yang sudah sangat tenat sehingga terpaksa mereka cipta fitnah versi terbaru.

Maka berlompatlah Sivarasa membuat laporan polis mengaitkan Ketua Polis dengan kenyataan palsu seperti laporan di sini http://www.malaysiakini.com/news/127376


Juga berlompatlah juga Saifudin Setiausaha PKR menuduh Ibrahim Ali mempunyai saham dalam syarikat judi milik Vincent Tant. sehingga Datuk Ibrahim Ali akan menyaman Saifudin Nasution atas dakwaan palsu tersebut serta sanggup bersumpah menafikannya..

Aksi lompat melompat ini satu taktik untuk mengalihkan perhatian rakyat sebenarnya. Mereka tidak mahu pendedahan dua Zek di atas menjadi perhatian rakyat.

Last sekali Anwar turut melompat melatah ketika ditanya siapakah yang dimaksudkan oleh Zulkifli Nordin berhubung dakwaan ada pihak menawarkannya wang lumayan untuk mengaitkan fitnah terhadap Perdana Menteri dan isterinya Datin Seri Rosmah.

jawab jangan tak jawab !!!


Berani buat beranilah tanggung.


Sekarang barulah buku bertemu ruas.



25 Mac 2010

Edisi Hentam PKR : Kenapa Anwar marah ketika disoal di Mahkamah ???

Berita lanjut klik sini http://mstar.com.my/

Antara lain Anwar menjawab :


"Tak payah...tak payahlah, tanya dialah siapa yang arah, I tak tahu, dia tak sebut nama. Kalau dia sebutpun, I tak layan sangat.

"Sebagai seorang wartawan yang bagus, jika dia kata dia diminta oleh seseorang, kamu patutnya tanyalah dia. Dia sekarang di Parlimen," katanya.

Wartawan wanita berkenaan kemudian menjelaskan bahawa beliau hanya ingin tahu sama ada Anwar menafikan perkara itu atau sebaliknya.

Anwar berkata : "Ini satu kenyataan yang tidak wajar daripada seorang wartawan...siapa bayar awak untuk bertanya soalan ini?"

Apabila wartawan itu cuba menyatakan bahawa beliau mahu berlaku adil dan hanya sekadar ingin mengetahui cerita sebenar di pihak Anwar, Anggota Parlimen Permatang Pauh itu terus menyindirnya. "Apa maksud kamu mahu mendapatkan cerita dari pihak saya. Dia tidak sebut nama, adakah dia kaitkan saya," katanya.


soalannya : kenapa Anwar marah ?


Mungkin :

1. Kerana tidak mahu menjawab isu tersebut

2. Marah kerana kegagalannya menumbangkan kerajaan diungkit kembali

3. Malu kepada rakyat kerana telah menipu semua orang hingga mengguna nama Agong/Timbalan Speaker dan Panglima Tentera

4. Tidak ada jawapan lagi kerana penasihatnya gagal mencari jawapan sesuai




Anda fikir ?


Edisi Balas : Isu APCO dan 1Malaysia Yang Diulang Blogger PAS

Mereka kata : Hubungan pemimpin-pemimpin Umno-BN, khususnya Perdana Menteri, menggunakan konsultan APCO Worldwide yang mempunyai kaitan dengan elemen Zionis dan Neo-Konservatif Amerika Syarikat, jelas amat membahayakan negara.

Sebagai sebuah negara yang dihormati sebagai antara peneraju pergerakan negara-negara Islam, adalah amat malang dan memalukan apabila pemimpin Umno-BN, membuat hubungan rasmi dengan agen-agen yahudi untuk mempromosikan agenda mereka.


Kita kata : Tuduhan bahawa Malaysia ada kaitan dengan APCO adalah sangat dangkal sekali dan seluruh rakyat 1Malaysia sudah membaca penafian APCO. Setakat ini Raja Petra sahaja yang menggosipkan perkara tersebut. Isu ini ditimbulkan oleh Raja Fitnah yang terkenal di 1Dunia bernama Raja Petra.
Ada komen menarik di blog Perisik Rakyat berhubung isu ini :

1... Kutipan cukai langsung tahun 2008 Kelantan sekitar RM214 juta. Dan penyumbang utama adalah dari TESCO. Jelas dan jangan lupa Jangan lupa bahawa dulu benci yahudi skg dah sayang...besar lak tu. Kita masih menanti fatwa dar pencacai PR, jika dahulu mengharamkan BN kerana berurusan dgn TESCO bagai mana pula dgn KELANTAN yg hidup dgn cukai TESCO KB?
bagaimana Kerajaan Pas Kelantan yang mendakwa Islamik itu boleh pula membenarkan Tesco beroperasi di negeri Serambi Mekah ini sedangkan Tesco disifatkan sebagai milik Yahudi dan menyokong Zionis Israel? Fakta ini bukanlah bermakna Kerajaan anti-Tesco, tetapi sekadar menempelak sikap pemimpin PAS sebelum ini.

2... Dalam blog Raja Petra Kamarudin, beliau mengakui semasa dia mengetuai kempen memungut derma untuk Anwar Ibrahim, bekas ketua Pemuda Keadilan Nasional Ezam Mohd Noor dan setiausaha Sulit Anwar di Kementerian Kewangan Anuar Shaari telah betolak ke Amerika untuk mengambil wang daripada George Soros.

3... Manakal Ezam (yg dahulunya ketua Pemuda Keadilan Nasional) menyatakan Datin Seri Wan Azizah, Azmin Ali dan Khalid Jaafar mengetuai rombongan untuk melobi Geoge Soros supaya membantu Anwar dan PKR dari sudut kewangan.

4... Tidak dinafikan Anwar adalah pemimpin Foundation For Future (FFF), yang menurut menurut Washington Post, Jabatan Luar Negeri Amerika mengakui telah memberikan sumbangan hampir dua-pertiga kepada yayasan tersebut dengan anggaran $56 juta Dollar US.

5... Sehingga kini Anwar Ibrahim juga adalah Ahli Jawatankuasa dalam International Criss Group (IGC) ICG dibina pada tahun 1995, oleh tokoh-tokoh Yahudi Amerika Syarikat iaitu Mark Malloch Brown, (ketika itu) Naib Presiden Bank Dunia dan Morton Abramowitz, bekas penolong Setiausaha Negara Amerika Syarikat, dgn tujuan untuk memastikan aset milik Yahudi tidak terhakis. Dan Krisis kemelesetan ekonomi dunia berlaku pada 1997 yg disebabkan oleh penyagak matawang berbangsa yahudi dan teman rapat Anwar.

6... Forum Dunia US-Islam ke 7 ini DITAJA oleh Saban Center of the Brookings Institution. Iaitu satu badan Yahudi Amerika yang modus operandinya adalah untuk menghalalkan kekejaman Israel dan Amerika kepada dunia Islam. Salah satu sumbangan badan ini adalah melaksanakan Annapolis Summit yang mengiktiraf negara Israel pada tahun 2007 dan menariknya perjanjian itu turut di tandatangani Anwar Ibrahim. Anwar juga pada tahun 2005 telah menyokong perang keatas Iraq dan seperti menghalalkan Perang Amerika ke atas Iraq kerana ingin membodek dan membuktikan beliau adalah sealiran dengan badan itu.

7... Dalam kes sodomi ke-2 Anwar juga jelas bahawa PR adalah anak didik Yahudi. Masakan tidak, belumpun perbicaraan tamat, malah pihak Anwar sendiri masih belum dipanggil untuk memberi keterangan tetapi agen2 kerajaan yahudi mula berkokok mempertahankan anak agen mereka si Anwar Al-juburi. Sebagai contoh Australia, Kemenangan kerajaan Australia sekarang banyak bergantung kepada pengaruh komuniti Gay yang mendapat dokongan dan dorongan Yahudi dan Israel. Malah gerakan Gay yang pertama di Australia sendiri adalah dipelopori kaum Yahudi, Daughters of Bilitis, yang diasaskan dan ditubuhkan pada tahun 1969 di Melbourne, Australia. Kemudian ia diikuti dengan pertubuhan Society Five yang ditubuhkan pada januari 1971, juga di Ibu Kota Melbourne.

Jelas siapa sebenarnya ada hubungan akrab dengan Israel dan siapa yang bukan pro Israel !!!


Mereka kata : Kerajaan BN jelas menodai mandat yang diberikan oleh rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-12 yang lalu, sekaligus mereka membohongi rakyat, bahawa kononnya mereka mempertahankan Islam dan anti-Zionis.

Rakyat memandang serius, isu kerajaan BN menggunakan khidmat APCO Worldwide untuk membantu BN menguruskan negara dengan mempromosikan slogan 1Malaysia, menyamai slogan 1Israel semasa kerajaan haram Yahudi dipimpin Perdana Menteri, Ehud Barak suatu ketika dahulu.

Kita kata : Sehingga kini bukankah hubungan diplomatik dengan Israel tidak wujud sejak dulu hingga sekarang ? Bukankah ini bukti bahawa Malaysia tidak mengiktiraf Israel walaupun tidak menolak kerjasama dengan pihak yang memberi manfaat kepada negara walaupun Yahudi. Ini pendirian konsisten yang tidak difahami penyokong pembangkang khasnya dari PKR. Mereka juga terlupa bagaiman sokongan kita kepada kempen boikot Israel dan juga bantu Palestin yang disebarkan di media massa dan cetak seluruh negara.


Mereka kata : Dalam hal ini, bukan soal hendak menyamakan Umno dengan Yahudi, tetapi yang dipersoalkan ialah, mengapa Umno yang mendakwa mereka sebuah parti Melayu-Islam menggunakan khidmat perunding Yahudi?

Apa perlunya Yahudi digunakan untuk mempromosikan slogan One Malaysia? Apakah dalam keadaan sekarang, amat mendesak buat Umno untuk menggunakan khidmat Yahudi untuk menyambung hayatnya dalam politik negara?
Kita kata : Jelas kenyataa mereka sendiri menunjukkan kegagalan hujah yang mereka miliki untuk mengaitkan Umno dengan Yahudi. Bagi kita, perhubungan dengan mana mana bangsa selagi tidak membawa mudarat kepada diri,negara atau agama adalah harus dan diterima oleh semua orang yang bersikap rasional. Jika nasihat yang baik meskipun diberi oleh agensi ada kaitan dengan Yahudi untuk mewujudkan perpaduan di negara Malaysia apakah kita tidak wajar menerimanya ?
Nasihat yang menyarankan kita menjayakan konsep 1Malaysia yang sangat bagus ini tentu tidak bercanggah dengan Islam. Soal berapa jumlah yang dibayar tidak timbul kerana natijahnya lebih besar dari jumlah yang dilaburkan. Jika perpecahan berlaku sehingga mengakibatkan kematian, adakah cukup RM 60 juta diguna untuk menghidupkannya kembali ???
Malangnya dalam hal ini kita terlupa bahawa ada orang menerima nasihat, bahkan turut menerima WANG jutaan ringgit untuk membawa ketidakstabilan dalam negara kita(contoh mereka fitnah palsu ) tetapi mereka tidak dikutuk oleh blogger sebelah sana. Adakah ini adil ?


Mereka kata : Kita mendesak supaya Umno-BN yang dipimpin Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak memperjelaskan keadaan ini. Kita mendesak supaya Umno-BN membatalkan kontrak dengan APCO Worldwide.

Walaupun ada jawapan rasmi kerajaan di Parlimen yang menyatakan bahawa perkhidmatan APCO Worldwide tidak digunakan khusus untuk mempromosi 1Malaysia tetapi untuk semua isu-isu umum komunikasi, tetapi yang dipersoalkan sekarang ini, apakah keperluan dan kewajarannya dibayar syarikat Yahudi ini puluhan juta ringgit menggunakan wang rakyat?
Kita kata : Yahudi terkenal dengan kepintaran mereka. Dalam hal ini jika negara mendapatkan pandangan pihak yang pakar untuk tujuan yang memberi faedah kepada negara adakah ia tidak dapat diterima oleh rakyat ?
Isu ini jelas menunjukkan kepada kita bahawa pihak pembangkang selamanya akan membangkang walaupun mereka sendiri memahami isu yang dibangkangkan. Mereka tahu kesan dari hubungan Anwar Ibrahim dengan rangkaian zionis Yahudi di seluruh dunia telah merosakkan imej pembangkang. Justeru mereka mahu menggunakan kesempatan ini untuk menyerang kembali kepimpinan negara kita dengan isu yang sama.
Saya teringat Yahudi turut berperangai sedemikian ketika menentang dakwah Nabi Muhammad s.a.w serta kerasulan baginda seperti yang ditegaskan oleh Al Quran Al Baqarah 146 :
Orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang Kami berikan Kitab itu mengetahui serta mengenalinya (Nabi Muhammad dan kebenarannya) sebagaimana mereka mengenal anak-anak mereka sendiri dan sesungguhnya sebahagian dari mereka berusaha menyembunyikan kebenaran itu, sedang mereka mengetahui (salahnya perbuatan yang demikian).



Kerajaan Umno-BN seharusnya sedar bahawa perkhidmatan APCO Worldwide, selain digunakan Israel sebagai konsultan propagandanya, perkhidmatannya turut digunakan oleh diktator di Nigeria dan Kazakhstan.

Justeru dalam hal sebegini, Kerajaan Umno-BN tidak harus menyembunyikan kepada rakyat, apakah peranan APCO Worldwide yang sebenarnya dan berapakah nilai kontrak yang dibayar kepadanya.

Kerajaan Umno-BN harus mendedahkan kepada rakyat, apakah syor-syor yang diberikan oleh APCO Worldwide kepada semua kementerian yang digunapakai untuk faedah rakyat jelata.

Sebagaimana yang ditegaskan Ahli Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff di Dewan Rakyat, 22 Mac lepas, "Jika Umno-BN tidak membatalkan kontrak APCO, ia memberi implikasi bahawa dasar-dasar Israel menjadi asas kepada komunikasi negara.

"Saya cabar Perdana Menteri jika tidak ada tindakan tegas diambil, rakyat akan berkata kamu bersekongkol dengan pemimpin Israel."
Kita kata : kenapa pembangkang begitu beria-ia ingin tahu tentang APCO ini ? adakah kerana mereka sudah nampak kejayaan 1Malaysia sehingga gusar ia akan meruntuhkan kekebalan mereka di minda rakyat ? setakat ini mereka sekadar melontar tuduhan tanpa membawa bukti kepada tuduhan yang dilemparkan. Jelas ini adalah fitnah terbaru yang ingin menukar persepsi rakyat yang sudah menerima konsep 1Malaysia hasil usaha Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib Tun Razak.


Rakyat Malaysia tidak lupa bagaimana sebelum ini, mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, menggunakan khidmat pelobi Yahudi yang pro-Zionis dan neo-konservatif ektremis, Jack Abramoff, dengan jumlah bayaran yang begitu besar.

Difahamkan, Kerajaan Malaysia telah membayar yuran perundingan sebanyak AS$1.2 juta (RM4.6 juta) kepada Abramoff bagi khidmat menguruskan pertemuan antara Mahathir dan Presiden Amerika ketika itu George W. Bush di White House, Washington pada Mei 2002.

Malah Menteri Pertahanan Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi turut dikecam keras kerana mengadakan pertemuan bersama Menteri Pertahanan Israel Ehud Barak di sebuah majlis koktel di Pertunjukan Udara Paris, 17 Julai tahun lalu.

Kesemua bukti ini menunjukkan wujudnya muqabalah antara pemimpin Umno dengan Yahudi, sedangkan pada masa yang sama Yahudi cukup terkenal dengan nama Penyembelih Gaza (The Butcher of Gaza).

Hubungan ini amat menghiris hati umat Islam di negara ini yang majoriti anti-Yahudi. Maka dengan itu, keadaan ini semakin membulatkan tekad rakyat, yang beragama Islam untuk menguburkan Umno pada PRU ke-13 nanti.

HarakahDaily


Kita kata : jelas propaganda murahan yang mereka mainkan ini ( baca : recyle ) bertujuan untuk memastikan rakyat membenci usaha gagasan 1Malaysia ini selepas ia berjaya diterima oleh rakyat negara kita. Kerana selama ini mereka telah berjaya menghasut Cina dan India sehingga sokongan telah beralih begitu mendadak sekali kepada pembangkang pada PRU lepas. Sehingga mereka menang besar walaupun meletakkan calon yang tidak sesuai untuk menjadi wakil rakyat.
Hari ini selepas mereka gagal mempamerkan kesungguhan dan kejayaan menjadi pentadbir kepada negeri yang diperintah, mereka cuba pula untuk merosakkan agenda nasional yang dibawa oleh pemimpin kita dengan harapan segala pembohongan yang mereka buat atas 'api kemarahan' yang membakar emosi rakyat pada PRU yang lalu akan berterusan.
Percayalah rakyat sekarang sudah cerdik dan tahu menilai mana satu pemimpin atau parti yang mengUTAMAkan rakyat atau mengAUTAkan rakyat.
Pilihan di tangan kita antara auta atau utama rakyat 1Malaysia.

tengok balik gambar Anwar beramah mesra bersama tokoh Yahudi yang menjadi arkitek perang Iraq di sini http://penembak-tepat.blogspot.com/2010/03/edisi-khas-persoalan-dalam-fatwa.html

Edisi Perkasa : Himpunan Membantah Tindakan Biadap Penghina Nabi Muhammad Pagi Ini Jam 11 di Kedutaan Sweden !!!


Firman Allah Ta'ala:
{مُحَمَّدٌ رَّسُولُ اللهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّآءُ عَلَى الكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَينَهُم}
(Yang bermaksud): "Muhammad itu adalah Pesuruh Allah dan orang-orang yang bersama dengannya adalah sangat keras terhadap orang-orang yang kafir dan belas kasihan sesama mereka" (Al-Fath: 29)


Akhbar Sweden, Dagens Nyheter semalam sekali lagi mengundang kemarahan umat Islam apabila menyiarkan semula kartun menghina Nabi Muhammad. Dagens Nyheter mendakwa menerbitkan kartun itu sebagai tanda sokongan kepada artis, Lar Vilks yang menjadi sasaran bunuh oleh beberapa penganut Islam di Ireland baru-baru ini.

Lakaran karikatur berkenaan yang pada mulanya dikemukakan kepada sebuah pusat warisan budaya Sweden untuk pameran, ditolak atas sebab-sebab keselamatan, tetapi sebuah akhbar Sweden kemudian menyiarkannya.

Petikan : Bernama

Selepas satu maka satu persatu isu penghinaan yang timbul akibat kebiadapan warga barat yang terang terangan melakukan penghinaan ke atas Nabi Muhammad S.A.W dan juga dunia Islam. Mereka melakukan apa sahaja dalam menghina Islam ini sehinggakan di keluarkan Video yang memaparkan penghinaan ke atas Nabi kita Muhammad S.A.W.


Kes terbaru yang mana akhbar Sweden Dagens Nyheter telah mengeluarkan semula karikatur Penghinaan ke atas Nabi Muhammad S.A.W. secara meluas di seluruh Sweden dan juga di ikuti oleh beberapa negara sekutu mereka ini. Lakaran tersebut yang sebelum ini telah pun di protes oleh masyarakat Islam Dunia seolah oleh tiada reaksi dari mereka ini.

Bantahan dari umat Islam dari seluruh Dunia terhadap lukisan karikatur penghinaan Nabi Muhammad ini perlu di lakukan dari masa ke semasa bagi memberika tekanan kepada pihak Dunia untuk mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap penghinaan yang di lakukan ini.

Esok jam 11.oo pagi ( hari ini 25 Mac 2010- panglima) bertempat di kedutaan Sweden 8th Floor,Plaza OSKJ Jln Ampang, Kuala Lumpur.PERKASA akan menyerahkan memorandum bantahan dan kecaman atas isu pelukis Lars Vilks serta media Sweden yang turut sama melakukan penghinaan keatas Nabi Muhammad S.A.W yag cukup Biadap dan Jahil.

Di harapkan agar seluruh umat Islam tampa mengira fahaman parti politik baik UMNO,PAS dan PKR agar turut hadir esok bagi menyampaikan bantahan kepada kedutaan Sweden untuk di beri peringatan agar kita Rakyat Malaysia khusunya umat Islam bersatu dalam menyuarakan kutukan terhadap pelukis negara mereka yang menghina Nabi junjungan kita Muhammad S.A.W.

Allahuakhbar


Psssttt....Tunjukkan mereka apa itu Islam, Biar mereka sedar kita Umat Islam bersatu dalam menjaga maruah Islam......

PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

ANWAR AL-JUBURI HARUS BERTAUBAT
Mari kita beramai ramai membantah tindakan tersebut dengan menyertai majlis anjuran PERKASA ini demi agama kita dan maruah Nabi kita.

24 Mac 2010

Edisi Petang : Malam ni Nik Aziz akan dilucut jawatan sebagai Mursyidul Am PAS ?


BN silap sebab tak ajar rakyat amalkan kroni macam nik aziz.

BN silap tak suruh ulama putar belitkan fakta macam nik aziz.

BN juga silap sebab tak suruh Nik Aziz haramkan DAP



BN memang silap besar sebab tak guna kuasa untuk tangkap semua pemimpin pembangkang yang reka fitnah

BN memang sengaja membuat kesilapan apabila tidak menyuruh ahli Parlimen BN menfitnah Nik Aziz dan Anwar Ibrahim



Yang betul ialah golongan pembangkang yang dianggap maksum



Jika meliwat dianggap konspirasi

Jika menerima rasuah dikaitkan ia dengan amalan Nabi

Jika melantik menantu dikatakan bahawa ia pernah dilakukan oleh Nabi lebih dahulu

Jika mencarut memaki hamun dikatakan ia dihalalkan oleh agama

Bahkan Tuhan juga didakwa turut mencarut dan memaki hamun.

memang dunia dah terbalik.



Yang silap dianggap benar dan yang benar dianggap 'kesilapan'

Yang jahat dianggap macam malaikat dan yang baik dianggap macam iblis laknat.



Inilah permainan persepsi manusia yang gilakan dunia/kuasa/harta

Semua sama sahaja


Jelas BN dalam berdepan dengan 'golongan yang rosak akidah'



Nukilan,

Panglima Perang Cyber
Rabu 24 Mac 2010



Cadangan saya : buang saja Nik Aziz sebagai Mursyidul Am PAS.

dijangka mesyuarat PAS malam ini akan tentukan nasib beliau yang
sudah terlalu rosak untuk dibaiki atau dimanfaatkan lagi di Kelantan.

Doa saya biar Dato Haron Din dilantik menjadi Mursyidul Am PAS...

cerita lanjut klik sini http://pemudaenggang.wordpress.com

21 Mac 2010

Edisi Diraja Kelantan (Update) : Siapa punca pertelingkahan keluarga Diraja Kelantan ?



Kepulangan DYMM Sultan Kelantan pada 4 Mac 2010


Selepas isu Manohara dan Tengku Temenggung menjadi isu antarabangsa kerana melibatkan dua negara, isu tersebut disusuli dengan kegeringan DYMM Sultan Kelantan hingga terpaksa menerima rawatan di hospital Mount Elizabeth, Singapura.

Isu itu terus menerima publisiti kerana dikhabarkan Kerajaan Kelantan dibawah pimpinan Nik Aziz Nik Mat bercadang membawa pulang baginda kerana kos perubatan di Singapura yang sangat tinggi di sana. Hingga kini kos telah mencecah melebihi sejuta ringgit.

Begitu juga isu panel perubatan yang menimbulkan percanggahan sehingga dikritik oleh Tengku Temenggung juga menghangatkan isu keluarga Diraja ini. Laporan panel yang dilantik Kerajaan Kelantan dikritik kerana didakwa dibuat tanpa membuat pemeriksaan ke atas DYMM Sultan Kelantan di Singapura.

Biarpun Manohara telah kembali ke Indonesia namun berbagai tuduhan telah dilemparkan ke atas suaminya. Meskipun diperintah agar kembali ke pangkuan suaminya oleh Mahkamah Syariah namun hingga sekarang bekas model tersebut tidak mematuhi perintah yang dikeluarkan. Ketika tunjuk perasaan di Ambalat berhubung isu Malaysia Indonesia, Manohara turut terlibat bersama penunjuk perasaan yang lain.

Dalam masa yang sama isu isteri kedua Sultan Kelantan juga hangat dipaparkan oleh media massa. Ramai terkejut dan tidak mengetahui isteri kedua DYMM Sultan Kelantan yang mendakwa beliau dihalang dari bertemu Sultan semasa dirawat di Singapura. Kemuncaknya beliau telah diceraikan pada 12 Feb 2010 di Singapura serta telah difailkan perceraiannya di mahkamah Syariah pada 9 Mac 2010 dengan talak tiga.

Isu Majlis Perajaan juga hangat apabila Tengku Fakhry telah dipecat dari menganggotainya dan tidak dapat membuat rayuan kerana telah luput tempoh untuk merayu. Ini menambahkan lagi kemelut keluarga Diraja Kelantan dan setakat ini masih belum lagi ada tanda tanda akan reda.

Terbaru isu Setiausaha Sulit yang palsu telah didedahkan oleh Datuk Abd Halim Hamad Pengelola Istana Diraja Kelantan yang turut diikuti dengan laporan polis. Menurut kenyataan Datuk Wan Hashim Wan Daud yang didakwa Setiausaha Sulit palsu oleh beliau , semua acara keputeraan Sultan ke 60 pada 30 Mac 2010 kali ini telah dibatalkan.

Laporan penuh baca di sini http://www.utusan.com.my/



Pandangan saya : sebagai rakyat Kelantan saya melihat isu ini timbul kerana giliran seterusnya dalam kitaran Ydp Agong ialah DYMM Sultan Kelantan selepas giliran Sultan Kedah. Maka saya berpendapat pihak asing ingin mencemarkan nama baik Raja Kelantan yang bakal ditabalkan sebagai Ydp Agong selepas giliran Raja Kedah nanti. Ini berdasarkan senarai sebelum ini.

Sila lihat senarai yang digunakan dalam pemilihan Ydp Agong selama ini semenjak tahun 1954


  1. the Yang di-Pertuan Besar (or Yamtuan Besar) of Negeri Sembilan
  2. the Sultan of Selangor
  3. the Raja of Perlis
  4. the Sultan of Terengganu
  5. the Sultan of Kedah
  6. the Sultan of Kelantan
  7. the Sultan of Pahang
  8. the Sultan of Johor
  9. the Sultan of Perak



Kenapa Kelantan jadi fokus? tidak Kedah ? Sedangkan mengikut urutan Kelantan di belakang negeri Kedah ?

Ini jawapannya ( pada hemat saya ) :


1. Kerana Kelantan diperintah oleh parti menggunakan nama Islam dan Melayu sejak 1990. Kebimbangan pihak asing / kafir harbi melihat potensi Islam naik di Malaysia terutama Kelantan telah menggusarkan mereka. Maka usaha menjalinkan kerjasama oleh agen mereka dengan PAS telah berjaya hingga menyebabkan PAS telah liberal dan sanggup menyokong perbuatan kafir harbi yang menghina Islam. Akhirnya PAS sudah musnah imejnya di kalangan orang Islam dan dunia Islam hasil dari 'perkahwinan politik' yang diusahakan oleh 'wali hakim ' bernama Anwar Ibrahim.

2. Kelantan sudah ada pergeseran di kalangan keluarga Diraja dengan wujudnya pertabalan Sultan baru di Kelantan sebelum ini dan ia akan memudahkan sebarang usaha pihak yang anti sistem Raja dari dalam atau luar negara, untuk melemahkan Institusi Diraja Kelanta. Jika ini berlaku sudah tentu ia boleh menjadi contoh kepada pihak yang mahu menaikkan sistem Republik di negara kita terutama dari parti pembangkang yang jelas anti sistem pemerintahan beraja.. Ini kerana apabila imej Istana sudah rosak maka rakyat dengan sendiri akan meluat dan menolak sistem Raja diteruskan dalam negara kita. Sedangkan selama ini Institusi inilah yang menjaga hak Melayu dan Islam sehingga telah berjaya menggagalkan usaha pihak kafir harbi mencerobohnya sesuka hati.

3. Kelantan negeri majoriti Melayu terbesar dan boleh dijadikan ikon kepada negeri yang lain. Dengan mencemarkan Kelantan maka akan cemarlah reputasi Raja dan Sultan negeri lain. Kerana Kelantan adalah negeri yang majoritinya umat Islam yang dilihat tinggi keislamannya berbanding negeri lain. Bahkan ramai orang memandang tinggi orang Kelantan yang berada di luar negerinya meskipun tidak berapa alim dan warak. Ini kerana persepsi sebegitu sudah melekat dengan kuat di minda orang Melayu di negeri lain terhadap anak Kelantan.

4. Kelantan negeri digelar Serambi Mekah dan dipimpin oleh pemimpin beridentitikan Islam. Meskipun Islam versi PAS tidak sama dengan Islam sebenar, tetapi bagi sesetengah pihak mereka melihat bahawa Islam di bawah kepimpinan Nik Aziz Nik Mat telah gagal mentadbir dengan baik sehingga menjadikan institusi diraja berada dalam keadaan huru hara. Seolah olah Islam yang dibawa PAS tidak menyokong keutuhan Institusi Diraja khasnya di Kelantan. Maka ini akan menjadikan umat Islam memandang rendah kepada Istana dan tidak mustahil mereka akan menyokong jika pihak pembangkang menyeru agar dibuat revolusi menghancurkan sistem Raja di negara kita.



Maka sudahkah anda dapat meneka siapa yang menjadi punca semua ini berdasarkan pandangan di atas ?


Saranan saya, rakyat Kelantan perlu menolak PAS yang terbukti gagal menjalankan kerja pemerintahan dengan baik sehingga krisis keluarga Diraja ini gagal diselesaikan.


Mereka jugalah yang gagal menghadap Sultan sepanjang hampir 10 bulan dirawat di Singapura hingga melukakan hati keluarga Diraja.

Mereka juga gagal menguruskan kewangan negeri dengan baik sehingga tunggakan rawatan dikhabarkan melebihi RM 1 juta ringgit.


Nik Aziz juga gagal menghadirkan diri menyambut kepulangan Sultan Kelantan dan salahkah kita panggil dia 'penderhaka' ?.


Alhamdulillah Perdana Menteri dan isteri juga yang sanggup meluangkan masa melawat baginda semasa dirawat di Singapura.

Ternyata PM membuktikan bahawa beliau lebih menghormati institusi Raja melebihi Nik Aziz yang tidak menghormatinya.


19 Mac 2010

Edisi Perak : Laporan Polis Terhadap Speaker Palsu@Sivakumar





19/03/2010 5:00pm

IPOH 19 Mac. — Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, Datuk R. Ganesan hari ini membuat laporan polis meminta siasatan dijalankan terhadap Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh, V. Sivakumar kerana menyamar sebagai Speaker.



Ganesan berkata, tindakan Sivakumar menggunakan kepala surat rasmi Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak bagi menghantar notis persidangan DUN pada 30 Mac ini adalah satu bentuk jenayah penyamaran.



Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Ipoh tengah hari ini, beliau berkata, Sivakumar telah dilucutkan jawatan sebagai Speaker pada 7 Mei 2009 melalui ketetapan DUN dan keputusan itu juga telah disahkan oleh Mahkamah Tinggi Ipoh sebagai satu prosiding Dewan.



"Mahkamah Tinggi Ipoh pada 8 September 2009 kemudiannya memutuskan bahawa pelucutan jawatan Sivakumar sebagai Yang DiPertua Dewan Negeri adalah sah dan mengesahkan pelantikan saya sebagai Tuan Yang DiPertua Dewan Negeri Perak baru,” katanya.



Beliau berkata, tindakan Sivakumar menyamar sebagai Speakar itu juga berupa satu tindakan menghina mahkamah.



"Saya membuat laporan ini demi menjaga integriti Dewan Undangan Negeri yang mulia di mana satu tindakan perlu diambil terhadap Ahli Yang Berhormat yang telah bertindak di luar batasan undang-undang negara dengan bertindak sesuka hati menyamar sebagai Tuan Yang DiPertua dan menghina keputusan Mahkamah Tinggi Ipoh,” katanya. — Bernama



http://www.utusan.com.my/





Komen : siapa ada ubat gila / kurang siuman sila hantar kepada speaker palsu di atas. Hati hati dengan anjing gila kerana kalau kita kena gigit virus boleh jangkit kat kita juga.


Kalau layan anjing gila, tak ganggu dia menyalak. Ganggu pun boleh penat dengar salakan yang menyakitkan telinga.


Fullstop


gaya Sivakumar ala hero tamil

Edisi Hancurkan PKR : Ucapan Zahrain Yang Menjadi Sebab Anwar Kenaling Lari Meninggalkan Dewan !!!


* Kenaling : menggeletar ( kerana ketakutan ), berasa gentar ( Kamus Dewan edisi 3 m/s 632 )
Ucapan Penuh YB Bayan Baru di Parlimen pada 18 Mac 2010

Dato Yang Di Pertua,

Semalam saya telah mendedahkan suatu kebenaran yang terpendam begitu lama. Memang berhadapan dengan kebenaran itu sesuatu yang menyakitkan, 'the truth hurts'. Sebab itulah kita dapat melihat reaksi yang bagaikan chimpanzee didalam sarkis semalam. kerana kebenaran itu menusuk kalbu mereka.
Nasihat saya kepada mereka, terimalah kebenaran dengan hati terbuka. kalau saudara memilih untuk terus hidup dibawah sindrom penafian 'denial syndrome' itu adalah ahak saudara. Tapi suatu ingatan daripada saya, kalau saudara memilih untuk hidup dibawah sindrom penafian kepada konspirasi pembohongan ini, kebenaran itu akan datang menghantui saudara dan menjadi suatu mimpingeri buat saudara kemudian hari nanti.

Sebenarnya saya memilih untuk membuat pendededahan ini kerana mereka memilih untuk memalukan dan mengaibkan saya serta keluarga. 'They hit below the belt' Mereka memilih untuk memfitnah dan membawa cerita palsu dengan niat untuk membunuh karektor dan peribadi saya. Timbalan Presiden PKR Syed Husin Ali meneruskan fitnah dengan membuat kenyataan dua hari lepas bahawa proses pembersihan telah selesai dan PKR kini sebuah Parti yang bersih dari daki dan najis.

Saya ingin menegaskan bahawa memang Tuhan telah melakukan proses pembersihan didalam PKR. memang kami yang bersih dan suci sudah dikeluarkan daripada PKR, yang tinggal didalam PKR sekarang hanyalah mereka yang berdaki dan najis sahaja. saya nasihatkan Syed Husin supaya membaca buku SHIT tulisan sasterawan negara Professor Emeritus Dato Shahnon Ahmad. Memetik kata-kata Dato Shahnon Ahmad, apa yang tinggal didalam PKR hari ini hanyalah SHIT sahaja. Dan Hari ini, di dewan yang mulia ini, saya ingin mendedahkan SHIT tersebut supaya rakyat tahu dan tidak terus terpedaya dengan mainan politik silap mata PKR ini.

Pada 12 Februari 2010, saya terpaksa mengambil langkah berani berhijrah daripada PKR menjadi Ahli Parlimen Bebas tanpa ikatan kepada mana-mana Parti. asas kepada penghijrahan ini adalah kerana keyakinan saya kepada perjuangan PKR dan Pakatan Rakyat sudah diselubungi keraguan.

Keraguan saya adalah berdasarkan kepada landasan perjuangan Paktan Rakyat yang berteraskan reformasi dan pengubahan sudah menjadi agenda peribadi. ini terbukti apabila pembohongan dan putar belit agenda 16 September terbongkar, agenda merampas Putrajaya 'at all cost' keghairahan mereka terhegeh-hegeh menghantar deligasi sandiwara dianggotai oleh YB Batu, YB Bukit Lanjan, YB Machang dan lain-lain ke taiwan membontoti Ahli Parlimen Barisan Nasional demi melaksanakan agenda sempit mereka.

Saya masih teringat pada masa itu kami Ahli parlimen pakatan Rakyat diperkudakan, diperalatkan dan dipermainkan. Kami dibohongi kononnya jumlah Ahli Parlimen BN yang akan melompat sudah lebih daripada mencukupi. saya masih ingat antara nama-nama yang disebut adalah seperti YB Kalabakan, YB Kimanis, YB Kinabatangan, YB Tawau, YB Sepanggar, YB Batu Pahat termasuk YB Jerantut dan YB Gua Musang dan lain-lain. Malahan salah seorang Timbalan Speaker dikatakan akan sama melompat ke PKR.


yang Di Pertuan Agong dikatakan sedang menunggu di Istana untuk mendapat pengesahan jumlah MP BN yang akan melompat dan memberi perkenan Tuanku untuk PR membentuk Kerajaan Persekutuan. Malahan yang Di Pertuan Agong dikatakan sudah berkenan dan merestui YB Permatang Pauh sebagai PM ke 6. Malahan nombor plate kereta pun sudah ditukar menjadi WMK 6! kami disogok cerita kononnya Panglima ATM dan ATM juga memberikan sokongan pembentukan Kerajaan Persekutuan oleh PR.

Pada masa itu, kami Ahli-Ahli Parlimen PR khususnya PKR pada masa itu diarah berada didalam kawasan Parlimen untuk mengambil alih kuasa tersebut yang dikatakan akan berlaku bila-bila masa. kami dibohongi kononnya salah seorang Timbalan Speaker akan mempengerusikan usul undi tidak percaya yang akan dikemukakan terhadap Kerajaan Persekutuan dan menyokong PR mengambil alih Kerajaan Persekutuan. Begitulah sandiwara pembohongan 16 September yang menyebabkan akhirnya keraguan mengatasi keyakinan saya terhadapa perjuangan PKR, 'doubt has overtaken my faith'.

keyakinan saya terhadap perjuangan PR hancur berkecai apabila melihat amalan politik sempit yang ditunjukkan oleh kepimpinan YB Bagan, merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang. YB Bagan ini adalah pemimpin DAP yang sama yang dihambat dan ditendang keluar oleh DAP Melaka. ( YB Kota Melaka tentu tahu kisah ini ). sehingga terpaksa merempat ke negeri lain, iaitu Pulau Pinang. makin hari makin terserlah sikap diktatorial, chauvinis, ekstremis, anti islam dan berfikiran ala komunis beliau. dahulu slogannya ' malaysian Malaysia tetapi apabila slogan itu menjadi propaganda bankrap yang ditolak rakyat, slogan baru Middle malaysia pula dikompangkan. Slogan bertukar kulit, agenda jahatnya tetap sama!

Slogan baru ini jelas membuktikan agenda perkauman sempit yang dibawa oleh YB Bagan. Nasib bangsa Melayu dan umat Islam terpinggir dan semakin teraniaya. bukan sahaja golongan bawahan dan marhaen teraniaya, malahan institusi Islam juga dipermainkan. Bukan sahaja institusi seperti Pusat Zakat menjadi mangsa politik chauvinis mereka, malahan cubaan membatalkan sambutan perarakan maulidurasul membuktikan sikap anti Islam yang menebal dibawah kepimpinan YB Bagan.

namun YB Bagan bukan sahaja gagal menjawab teguran dan kritikan saya, sebaliknya memilih untuk melemparkan fitnah dan tomahan yang jahat terhadap saya dan ahli keluarga, kononnya terlibat didalam tender Kelab Golf Bukit Jambul melalui syarikat bermodal RM2 yang anak saya kononnya mempunyai kepentingan. Saya telah pun mengarahkan peguam saya supaya mengambil tindakan undang-undang terhadap dia.

dan yang paling malang, tindak tanduk diktatorial, chauvivis, ekstremis, anti Islam dan ala komunis YB Bagan mendapat sokongan daripada YB Permatang Pauh, seorang pemimpin Melayu yang kononnya menjadi juara Islam, Juara Keadilan dan juara segala juara.

Dan sikap YB Permatang Pauh ini telah mengembalikan ingatan saya kepada lipatan sejarah yang lalu. Kini saya menyedari bahawa kita, rakyat dan negara ini berdepan dengan manusia yang bertopeng pelbagai watak raksaksa pelbagai wajah. Ini juga watak yang sama yang menyokong pemecatan mantan ketua Hakim Negara, Tun Saleh Abas pada tahun 1988 yang membawa kepada kehancuran badan kehakiman. Dan inilah badan kehakiman yang mempertikaikan kewibawaannya oleh YB Permatang Pauh hari ini. Alngkah Ironisnya, bagaimana roda keadilan berputar, dahulu beliau bertindak menzalimi badan kehakiman, kini beliau pula mendendangkan lagu dizalimi oleh institusi yang beliau zalimi.

Kita tidak lupa inilah juga wataknya yang membiarkan Almarhum Datuk Mufti Selangor Dato Ishak baharom dipecat, dan hari ini mendabik dada kononnya dia mahu memperkasa Institusi Islam. dan jangan lah kita lupa inilah orangnya yang semasa berkuasa dahulu menggelar sahibul fadilah Tok Guru Nik Aziz, Murshidul Am PAS sebagai ulama terompah!

Inilah orangnya yang menjadi Hang Tuah membinasakan Institusi Raja-Raja Melayu apabila kekebalan Raja-Raja Melayu berbangkit tahun 1980an. Dan hari ini kononnya mahu mempertahankan Institusi Raja-Raja Melayu.

Sejarah tidak berbohong, dan sejarah akan membuktikan bahawa kita sedang berdepan dengan seorang manusia yang sanggup berbuat apa sahaja untuk mencapai matlamatnya. Political expediency at all cost. Putrajaya sudah menjadi seperti milik mutlaknya, tetapi saya yakin Putrajaya akan berubah menjadi mimpi ngeri beliau.

saya cukup yakin keputusan saya meninggalkan PKR dan berhijrah adalah tepat dan benar. Saya tidak mahu sejarah menghukum saya kerana tidak berbuat apa-apa dalam keadaan ini. saya tidak mahu generasi akan datang melihat saya sebagai sebahagian daripada gerombolan yang menjahanamkan dan merosakkan negara, bangsa dan agama saya.

Dato Yang DiPertua, Yang Di Pertuan Agong dalam titah ucapan baginda melahirkan kedukacitaan tentang perbuatan fitnah, pembohongan dan putar belit fakta terutamanya dalam media baru termasuk media portal.

saya menyokong penuh titah Tuanku ini dan ingin menegaskan bahawa titah Tuanku itu sebenarnya ada kaitan dengan sikap political expediency at all cost ini yang tidak terhenti kepada politikus-politikus bertopeng ini, malahan menular ke mouthpiece mereka iaitu media portal MalaysiaKini. Saya menyaksikan sendiri bagaimana perbuatan politik bertopeng pelbagai wajah ini memperkudakan media portal untuk agenda jahat mereka.

baru-baru ini saya telah terpilih mengikuti rombongan lawatan kerja deligasi Parlimen Malaysia ke Washington DC untuk memperkukuhkan hubungan dua hala Malaysia - Amerika termasuk menambah baik hubungan dagangan Malaysia-Amerika. Ini termasuk lawatan ke Kongres, Senat dan US Trade Representative dan menghadiri forum tertutup yang dianjurkan oleh CSIS ( Centre For Strategic & International Studies ) Amerika Syarikat.

Saya sangat terkejut apabila penganjur daripada CSIS memaklumkan kepada kami bahawa ada menerima panggilan dari seorang pembantu khas YB Permatang Pauh bernama Aasil kazi Ahmad yang meminta pihak penganjur CSIS membatalkan forum tersebut. Ini adalah kerana selama ini YB Permatang Pauh telah memonopoli sebarang pertemuan dengan pihak Amerika dan menentukan apa jenis maklumat yang boleh disampaikan kepada pihak pentadbiran Amerika. Namun senario ini berubah dengan usaha gigih YB Rompin merangkap Duta Besar yang baru Ke Amerika dan YB padang Rengas Menteri di JPM. Usaha ini telah berjaya memecahkan topeng politik mereka.

Dato Yang DiPertua, setahu saya Aasil ini adalah salah seorang pembantu khas YB Permatang Pauh yang bekerja di Pejabat Ketua Umum PKR di Ibu Pejabat PKR. Beliau juga adalah salah seorang 'spin doctor' bagi mereka khususnya bagi perhubungan luar dan antarabangsa mereka. Saya mendesak KDN untuk menyiasat watak bernama Aasil ini. Apakah dia mempunyai permit bekerja dalam negara ini, dan sama ada beliau sebenarnya antara dalang-dalang antarabangsa yang memainkan peranan menggugat kestabilan negara. Saya mengesaki Aasil adalah warga Amerika keturunan Pakistan, seorang warganegara asing yang pada saya adalah pengkhianat bagi negara ini. bagi saya. Malaysia tidak memerlukan pengkhianat asing seperti ini. Saya mendesak supaya KDN mengambil tindakan tegas dengan menghalau watak pengkhianat seperti ini.

selanjutnya semasa forum tertutup tersebut, hanya wakil media dari MalaysiaKini yang datang dari san Francisco dibenarkan oleh penganjur hadir membuat liputan. Apa yang mengejutkan saya, laporan awal mengenai forum tersebut tidak pula dilaporkan dalam MalaysiaKini, sebaliknya muncul dilaman portal kononnya dimiliki oleh Raja Petra, seorang fugitive yang bankrap yang kini didalam pelarian. Ini adalah laman web yang sering dipergunakan oleh pimpinan PR untuk melempar fitnah terhadap sesiapa yang menjadi sasaran mereka, terutamanya yang tidak sehaluan dan tidak menyokong mereka secara membabi buta. Ternyata laporan awal wakil MalaysiaKini disalurkan kepada Raja Petra untuk dicanaikan dahulu!

Dan laporan mengenai forum berkenaan, yang disiar dilaman portal milik Raja Petra tersebut sarat dengan fitnah, pembohongan dan putarbelit fakta.

Sehari dua selepas itu, lamanweb malaysiaKini pula menyiarkan laporan mengenai forum tersebut dengan memetik daripada laman web milik Raja Petra tersebut, tetapi tanpa fitnah, pembohongan dan putarbelit fakta.

Ini jelas membuktikan MalaysiaKini dan Raja Petra bersekongkol 'hand in glove' dengan pemimpin PR untuk melakukan putarbelit laporan dan character assassination terhadap sesiapa juga yang menjadi batu openghalang kepada impian mereka merampas Putrajaya at all cost.

saya yakin dengan teguran Tuanku tepat pada masanya, dan saya menyokong penuh. saya mendesak Suruhanjaya Multimedia dan pihak berkuasa untuk melakukan siasatan menyeluruh dan mendalam terhadap kedua-dua laman portal MalaysiaKini dan Raja Petra, terutamanya samaada mereka menerima pembiayaan kewangan daripada politikus-politikus bertopeng ini.

saya ingin mendedahkan bahawa sebenarnya Raja Petra ini hanyalah barua politikus-politikus bertopeng ini. Beliau ini hanyalah bertindak sebagai ghost writer, penulis berhantu sahaja. Penulis hantu sebenarnya adalah mereka yang menjadi mercenary writer- penulis-penulis upahan yang dibayar oleh mereka. Dan saya tahu Raja Petra kini dilindungi disebuah kediaman mewah di London milik pemimpin kanan PKR. InsyaAllah tiba masa yang sesuai saya akan dedahkan siapa dalang yang membiayai penulis-penulis hantu ini.

Saya ingin menyatakan bahawa saya kenal pasti salah seorang penulis MalaysiaKini iaitu Terence Netto adalah penulis upahan mereka yang menjadi spin doctor kepada politikus bertopeng ini. Ini adalah golongan yang mengamal politik jijik dan kotor, dasar matlamat menghalalkan cara yang akan menyebabkan pengasas fahaman 'Machiavelli' boleh mati terkedu. Ini kerana Machiavelli merumus dasar matlamat menghalalkan cara untuk kepentingan dan kebajikan rakyat. Sebaliknya para politikus bertopeng ini menyalahgunakan dasar tersebut untuk mencapai agenda sempit kepentingan manfaat peribadi mereka.

Dato Yang Di Pertua, saya menjemput Dato dan mereka yang berminat untuk membaca semua tulisan Terence Netto ini dan membuat penilaian sendiri. tetapi saya yakin tiada rumusan lain yang akan dapat dibuat melainkan bahawa Malaysiakini, Raja petra, terence Netto adalah barua-barua dan penulis hantu kepada politikus-politikus bertopeng ini.

saya mendesak supaya Suruhanjaya Multimedia dan SPRM untuk menyiasat penulis upahan Terence Netto dan dalang-dalang dibelakang beliau. Negara ini tidak memerlukan manusia bertopeng seperti ini.

Dato Yang Di Pertua, teguran YDP Agong hendaklah diambil dengan serius. saya mengingatkan diri saya dan rakyat negara ini bahawa jika tiada sebarang tindakan serius diambil terhadap mereka ini, percayalah bahawa budaya fitnah memfitnah akan tumbuh subur dan mekar dalam negara tercinta ini. dan janganlah kita menyesali kelak apabila budaya ini menjadi lumrah dalam masyarakat kita. Sekiranya budaya ini berterusa, saya yakin itulah petanda kepada kehancuran tamadun dan peradaban negara Malaysia yang tercinta ini.

Dato Yang Dipertua, saya mengambil kesempatan ini menegur pimpinan Kerajaan BN. Saya melihat keupayaan pimpinan PR menjalankan kegiatan memburukkan dan menghasut negara asing supaya membenci negara kita adalah kerana kelemahan dan kegagalan kerajaan untuk menangani masaalah tersebut dengan serius dan terancang.

Contohnya, saya melihat perwakilan Malaysia diluar negara seperti Duta dan Diplomat gagal menjalankan peranan untuk membuat program penerangan yang jelas dan berkesan. Ada yang mengambil sikap tugasan mereka sekadar satu kerja mencari makan. habis waktu pejabat habislah tugas mereka. Saya percaya ramai para duta dan diplomat yang agak profesional dan pakar dalam tugasan mereka. Namun begitu kekadang mereka 'overlook' kepentingan politik dan impak sesuatu isu kepada negara.

Jadi saya mencadangkan kepada Kerajaan supaya menilai semula strategi dan kaedah lantikan para duta dan perwakilan Malaysia ke luar negara. Terutamanya ke negara-negara kritikal seperti Britain, Australia, Turki, Indonesia, India dan negara Timur tengah. saya mencadangkan agar kerajaan melantik ahli politik berpengalaman sebagai Duta malaysia ke negara-negara kritikal ini. saya melihat bagaimana keputusan melantik YB Rompin sebagai Duta Besar Malaysia Ke Amerika Syarikat membawa kesan yang positif dalam menangani masaalah ini.

Saya tidak bermaksud untuk memperkecilkan para Diplomat kita. Saya sedar dan insaf ramai dikalangan mereka telah berjaya mengukir nama sebagai Diplomat yang hebat dan profesional. Nama seperti Tan Sri Razali Ismail adalah contoh yang pernah mengharumkan nama negara dipersada antarabangsa. Namun saya berpendapat bahawa di negara-negara kritikal ini, seorang Duta yang mempunyai pendedahan dinamik dunia politik tempatan khususnya akan dapat memainkan peranan lebih efektif.

Akhirnya YB Tan Sri Speaker, saya mengalu-alukan titah diraja YB TS Speaker, saya mengalu-alukan titah diraja Yang Di Pertuan Agong yang pada saya memberi suatu garis panduan dan halatuju yang positif untuk dijadikan sebagai wadah untuk kerajaan melaksanakan dasarnya demi kebaikan dan kebajikan rakyat dan negara ini.

Sekian, Terima Kasih

sumber - putra merdeka

18 Mac 2010

Special Edition: Issues In Fatwa Update Regarding Dr. Yusuf Al Qaradawi II Conspiracy Against Datuk Seri Anwar Ibrahim (please distribute)


In the transcription translation VCD Fatwa Update Dr. Yusuf Al Qaradawi regarding Conspiracy II against Datuk Seri Anwar Ibrahim I wondered a few questions that we may be able to partner with.

NONE

I do not intend / menyanggah Dr. Yusuf Al Qaradawi 's fatwa (for me it is not his personal views to the fatwa) because he compared me who are famous throughout the Islamic world as a great scholar. But I want to express concern that playing in my mind.

I have told one of my friends that the relationship with Dr. Yusuf Anwar has gone since the 80s and I do not want to associate intends his latest views from these aspects.

why not Dr. Yusuf Anwar points of view?

I really concerned if there are any part of this article that can damage my statement that Dr. Yusuf had already been distributed in the form of VCD. As a friend he would also not be able to receive claims Anwar Ibrahim praised as noble human and missionaries, in the end was a gay / homosexual.

Dr. Yusuf (for me) may be not aware or have forgotten ( probably because of age), that is 6 years imprisonment for offenses that DSAI sodomy. This time it is a little of different because the latest victim Mr Saiful Bukhari, more 'pink' and younger than another 'victims' of Anwar before being tried in court last ten years..

During 1998, many leaders and people can not accept these allegations as it is contrast with the frequent appearance of Anwar that always give talk about religious, disclose images and shows the intimate relationship with these groups. Thus they joined the party to support Anwar.

Decentralization when many supporters of Anwar trial court and then meet the street demonstration becomes 'daily food' population of the capital either as a participant or demo 'demo victims' to interfere with their daily lives. But now their numbers are few because many people among the pro-Anwar already tired and bored to see fraud by fraud made by him as blogger "Aspirasi Bangsa" comments click here

After examining a copy of VCD transcription by Dr. Yusuf Qaradawi above, I just want to trig some questions contained in the distributed content vcd:

1. Questions asked by journalists is: the charge defamation against brother Anwar Ibrahim as done by some people without evidence and witnesses. So what is the Islamic views about this?

My question: why they expressed word 'defamation''without evidence and witnesses' ? Is it included with the various evidence and witnesses, including narration by oath Saiful Bukhari? Who dare to accuse Anwar anda sworn in using Quran mosque witnessed by priests? click here to see a list of witnesses and evidence submitted in court.

Obviously that question on the form was filed with the responses obtained parallel to the purposes required by reporter.


2. In the vcd, Dr. Joseph explains Islamic maintain and protect people and safeguard the interests of religion, life, property and dignity and good name of a person or called Maqasid alkhamsah. At first glance we see the advance as Dr. Yusuf meanings that the good name of Muslims, including Anwar was maintained by religion.

Recently I wondered whether safeguard the good name of Islam for Anwar only? how the good name of Datuk Seri Najib and Datin Seri Rosmah who slandered many times with defamation about Altantunya purchase submarines, etc.? What Islam does not protect the good name slandered Saiful, who also hired by the BN to damage the name of Anwar as opposition leader?

Clearly between Saiful and Anwar, we know who still have a good name and who also have been tainted reputation as a mistake made by his own.

3. Comment Dr Yusuf Al Qaradawi that Islam encourage us to protect / cover the individual errors are exactly as mentioned by the Qur'an and Sunnah. But we must not forget that many things are uncovered and disseminated in the media is a shame the opposition Islamic party government / Umno. It is not only designed but is very clear defamation merely points.

In this case the opposition greater guilt for violating the opinion expressed by Dr. Yusuf about telling us to protect or close any fault of any individuals. Of course Anwar and PR should follow the religion by do not open the embarrassment in the civil religion party Umno. They must start by themselve before accuse Umno with this embarrassment ...

Do you believe they will stop defamation / create embarrassment of that? Of course not.

Do not forget the view that PAS had considered issuing fatwas by those fanatics that we can be contracted so that a person does not choose leaders who are not good.

4. In view of Dr. Yusuf Al-Qaradawi also mentioned Surah An-Nur verse 19: "Those who would spread depravity among those who believe they are tormented for very painful in the world and the hereafter"

Very true that once a sentence pronounced by Dr. Yusuf Al Qaradawi but unfortunately Anwar did not feel the purpose mentioned by Dr Yusuf Al Qaradawi. Because of the fact that Anwar is spreading depravity and their own gang.

If your more in-depth survey, translated the above are not exactly as found in the commentary Ar-Rahman (popular translation used by the majority Muslim Malaysia) where it should sound like this:

Those who love spreading of accusations of bad among believe people, their punishment will be painful in the world and the Hereafter, and (remember) Allah knows (all things) and you do not know (that).
سورة النور (, An-Noor, Chapter # 24, Verse # 19)

I believe click on link to the original translation of the above that I find here http://searchtruth.com/search.php?keyword=beriman&chapter=24&translator=11&search=1&start=0&records_display=10&search_word=all. Make comparisons and I have proved by this translation is parallel to the translation seachtruth.com interpreted Ar-Rahman.


Another question is whether the opposition consists of people believe?

Allah knows but you certainly know how they stand regarding the issue of Allah's word sell to non-Muslims in order to get a little political support votes and defamation against the Umno party labels as secular, heathen, etc..

it so clear who finally would be a punishment which is the menfitnah at will spread to other Muslims in mass media / print / blog owned by them.

5. Dr. Yusuf Al-Qaradawi also touched on questions 4 witnesses if you want to accuse someone of adultery, whether male or female. However, we failed to find the answer in the fact that Dr. Yusuf Al Qaradawi, whether the sodomy case also requires 4 witnesses. If so, can it be associated with the case that there is no witness Saiful (certainly difficult), and calculated whether the accused without evidence of Saiful Anwar and can be Sumitro?

While we know in Islam if a husband accuses his wife then he must make oath isti'azah to prove himself right. And followed by the oath of disclaimer should be made by his wife. This is described in the Qur'an

And those who accuse her adulteryhabit, but have no witnesses (to confirm that tuduhannya) only themselves, but testimony (valid in) justice for the accused person shall he swear by Allah four times that one of those is true.

And a fifth (should be): The curse of Allah be upon him, if he is of those who lie.

And to avoid punishment from the wife (to be companion) that he should swear by Allah four times that the husband (the accused) is truly one of those who lie

And a fifth (should be) that the wrath of Allah be upon her if one of those is true.

سورة النور (, An-Noor, Chapter # 24, Verse # 6 -9)

source: click here http://searchtruth.com/


Does this not apply / use in situations Saiful and Anwar?

In this case Saiful has sworn by the name of Allah is true and the prosecution to prove only that only Anwar Ibrahim failed to swear and still looking for fun reasons to avoid swear by Allah to deny accusations / allegations Saiful Bukhari.


Please refer to website Baheis (old name JAKIM) for more information at issue here http://baheis.islam.gov.my/web/

6. Dr. Yusuf Al-Qaradawi also mentions the story of events, the wife of Allah's Messenger may Allah be pleased with her adultery with a person who slandered the Prophet Companions of righteousness and never do evil. The story is true, but it is not suitable compared to the case and sodomy Anwar Saiful Bukhari.

Because we already know personal human noble named 'A'ishah who Impossibledo evil. She is the wife of the Prophet and the son of his friend who digela As Siddiq (very true) It is impossible Mother of the Believers will make things that are strictly forbidden by God Almighty.

Similarly, we all know very personal Anwar Ibrahim is Not impossibledoing is shameful as it was known during his trial on sodomy case 'conspiracy' for the first time 10 years ago. Until convicted and imprisoned many forever.

What happened to the story of this sacred use to defend Anwar?

for my Dr. Yusuf Al Qaradawi is actually very wise to make a statement to explain to us that he did not believe in Anwar Ibrahim with the story above. It is laden with kiasah who fail to understand Anwar to manipulate bold statement Dr. Yusuf Al Qaradawi to close the case reflected shame.

7. Verse Surah An Nur verse 15 read by Dr. Yusuf Al Qaradawi:

Ie when you ask or tell falsehood with your tongues, and uttered with your mouths will be something that you do not have a valid knowledge about it and you think things are small, in case it is the sight of Allah is a mighty thing.

The question is: why a translation made by translation on the other?

because they write their own translation by adding the words that are not interpreted in the above (see the red colour):

when you celebrate with your tongues defamatory and you connect with your mouth speech, ie in a ceremony to ceremony you say something that you never knew, but you think that small things that connects these stories defamation,matter when in the presence of God is something serious great and something worse.


Another, is not this great sin should be chosen to Anwar Ibrahim because menfitnah DS Najib and his wife and other Umno leaders?


8. Dr. Yusuf Al-Qaradawi also said in this opportunity, I advise my children Malaysians in general, men and women, so you do not easily invade the dignity of Muslims of other, more more more of the best known, respected, virtuous, noble, those missionaries and liberality of high character in the Islamic world, such as brothers Anwar Ibrahim and other other.

The question: whether you receive a compliment to Dr. Yusuf Anwar?

Right to Anwar popular? respected, noble character? noble, those missionaries and liberality of high character in the Islamic world?

Correct?


in this case is Malaysians only know the answer. I also have the answer on video and pictures below.

Allah knows best



complete copy hour 3:43 am

complete translated at 9.36 pm

Thursday 2 Rabiul End 1431

( Nota : Terjemahan ini dibuat oleh rakan siber Panglima. Harap betulkan jika ada salah )








Anwar_Cohen





Anwar bermesyuarat dengan Kristian
Anwar with Father Thomas Philips, President of the Council of Churches Malaysia (central) and Brother Augustine Arokiasamy in the Luther Center, Quezon City on January 10, 2010.

[surat_gereja_-_janji_anwar.jpg]