Pengikut Blog Panglima

Translate

Video Pilihan

15 Julai 2018

Timbalan Menteri Pendidikan yakin janji iktiraf UEC bakal dilaksana - Utusan Online

Timbalan Menteri Pendidikan yakin janji iktiraf UEC bakal dilaksana - Nasional - Utusan Online
Janji janji hapus tol hapus PTPTN dll tak nak ditunai. 

Yang ini laju pula nak tunai ya...

Malaysia Baru hanya laju tunai janji jika janji untuk orang Cina. 

Kan?

Bukan tuduh memang terbukti dah...

Timbalan Menteri Pendidikan yakin janji iktiraf UEC bakal dilaksana

UEC NIEN CHING
NIE CHING (duduk) bersama wakil-wakil dari Dong Jiao Zong selepas sesi dialog sesama mereka yang diadakan di Kementerian Pendidikan, Putrajaya semalam. - UTUSAN ONLINE/MEDIA SOSIAL

KUALA LUMPUR 14 Julai - Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching yang mengadakan pertemuan bersama wakil Gabungan Persekutuan Pertubuhan Lembaga Sekolah-sekolah Cina Malaysia (Dong Jiao Zong) di Putrajaya semalam yakin janji kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersama (UEC) akan tetap terlaksana.

Menurutnya, perkara ini sudah termaktub dalam manifesto PH dan beliau kini juga lebih tenang selepas mengetahui tidak keseorangan dalam perjuangan menuntut pengiktirafan UEC.

"Terima kasih kepada semua komrad yang datang dari Johor, Melaka, Negeri Sembilan, Perak dan Pahang untuk menghadiri sesi dialog bersama Dong Jiao Zong di Kementerian Pendidikan (semalam).

"Ramai yang bertanya adakah saya tertekan dengan isu berkaitan UEC baru-baru ini. Sebaliknya saya lebih tenang. Jadual padat, banyak kerja perlu diselesaikan, penat tetapi ya, saya agak tenang. Ini kerana saya tahu saya tidak keseorangan dalam perjalanan mengiktiraf UEC," katanya dalam sebuah kenyataan yang dimuat naik ke laman Facebook miliknya, di sini malam tadi. - UTUSAN ONLINE



Dihantar daripada iPhone saya

Tiada ulasan:

Cari Blog Ini

Translate